Zet je schrap voor een behoorlijke lap met tekst! Begin 2019, tussen mijn stage door, ben ik samen met mijn beste vriend op vakantie geweest nar Center Parcs Het Heijderbos. Via de website van Center Parcs hebben wij last minute een tweepersoons cottage geboekt voor een weekend. Via het openbaar vervoer zijn wij naar het park toegegaan, en ik kan je wel alvast spoilen; Dit is een serieuze ramp! Van het genieten op het park, tot koken met een enorme steekvlam… Je leest, of kijkt het allemaal in dit blog/ deze vlog.

De heenreis zijn wij met het openbaar vervoer gegaan. Met onze koffers en tassen zijn wij de trein in gegaan en moesten wij onderweg een buurtbus/ taxibusje bellen, omdat er geen vaste bushalte is voor het park zelf. We belde Arriva en inderdaad; Er stond een Arriva auto op ons te wachten. Je leest het goed… Auto. Met een super lieve chauffeur reden wij richting het park in onze privé taxi. Toen we eenmaal incheckte bij de receptie, besefte we hoe dom het is dat we niet met een auto gegaan zijn. We hebben beide ons rijbewijs nog niet, en we hadden dus weinig keuze. Gelukkig mochten we onze koffers en tassen achter bij de receptie van het park zetten, zodat we het park alvast konden verkennen. Het is namelijk zo, dat je pas 15:00 je cottage in mag, terwijl wij rond 13:30 al aanwezig waren. Super vriendelijk van de medewerkers!

We zijn eigenlijk direct naar het stuk park gegaan waar we voor ons gevoel het minst zouden komen. De Jungle Dome. De Jungle Dome is een soort indoor jungle die behoorlijk warm is met allemaal klimrekken en dieren. Dit is vooral leuk voor de kleine kids en als je je winterjas ergens kwijt kan. Wij liepen namelijk in onze winterjassen deze Jungle Dome in en dat is het laatste wat ik iemand kan aanraden. We hebben zelf nog even in een van de klimrekken geklommen, puur omdat we wilde weten hoe het was om hier te spelen. Iets later sloegen we die deur achter ons dicht en besloten we daar maar niet meer heen te gaan. Begrijp dit niet verkeerd, aangezien het voor gezinnen met kinderen enorm leuk is om te zijn. Maar voor jongeren, van 19 jaar en 20 jaar is dit niet bepaald een aanrader. We zijn nog even snel langs de supermarkt gegaan voor een late-lunch en zijn daarna de sleutel van onze tweepersoons cottage op gaan halen bij de receptie.

Tropische vogel in het Jungle Dome van Center Parcs Het Heijderbos.

Bij de receptie werden we door een super vriendelijke en behulpzame medewerkster geholpen en kregen we een precieze uitleg over onze wandeltocht naar de cottage. We kwamen aan – via een modderpad – bij de cottage en het eerste wat in ons opkwam was dat het een soort bezemkast is (bekijk de vlog om dit te snappen). Bij binnenkomst waren we gelijk in de Center Parcs sfeer, het zag er allemaal enorm goed uit, maar wel klein, maar dit wisten we, aangezien we zelf een kleiner huisje genomen hadden. We gooiden de tassen neer, ruimden deze uit en maakten onze bedden op. Na het inruimen liepen we naar het Market Dome om boodschappen te halen voor het weekend. Ontbijtspullen, snacks voor tussendoor, koekjes en avondeten. Dat was een beetje ons boodschappenlijstje. We kwamen terug en deden alles in de koelkast en kastjes. In de avond hebben we friet gehaald met snacks, ik een overheerlijke frikandel en Peter had (volgens mij) een kroket of een kaassoufflé als snack. De friet was helaas een beetje afgekoeld, maar dat kwam omdat wij nog 5/ 10 minuten onderweg waren naar de cottage, en onderweg nog even een paar Pokémon aan het vangen waren in Pokémon GO.

Toen we de friet en snacks op hadden, en toen ik even lekker had genoten van een biertje, besloten we nog even een rondje park te doen. Het was inmiddels donker geworden en de winterse verlichting stonden aan. Hieronder staat een foto die ik op diezelfde avond had genomen om 18:40 voor het Market Dome. Na het wandelen zijn we naar bed gegaan, en komisch genoeg hadden Peter en ik dezelfde pyjama’s meegenomen, zonder dat we een dresscode hadden afgesproken.

In de avond was de sfeerverlichting goed zichtbaar!

DAG 2

Goedemorgen! We hadden de wekker op 9:00 gezet. Echter was het 10:00 voordat we eindelijk uit bed kropen. De bedden in onze cottage lagen zo goed, dat we eigenlijk niet uit bed wilde, in combinatie met de temperatuur buiten. Het was buiten rond en nabij de 5 graden celcius. Doordat het zo koud was, hadden we redelijke behoefte aan wat warms in de ochtend. We waren de verwarming vergeten iets aan te doen, dus het was ongeveer 17 graden in het huisje, terwijl het raam open stond om het huisje door te luchten. Tweepersoons cottages hebben geen aparte kamers, op de badkamer na, dus het doorluchten was redelijk noodzakelijk. Ik zette een pannetje op met knakworsten, en zette koffie voor mijzelf en een warme chocolademelk voor Peter, en we zijn gaan ontbijten. Na het ontbijten besloten we even naar de winkel te lopen om de laatste dingen te halen voor het weekendje, en een lunch te halen. We waren enkele dingen vergeten hiervoor namelijk.

Timo bij de ingang van het vakantiepark.

Na het doen van de boodschappen liepen we naar de cottage en vrij kort daarna besloten we mee te doen aan Community Day (Shiny Totodile) in Pokémon GO. We liepen een rondje en kwamen meerdere spelers tegen op het park. Zelf namen we in een speeltuin een gym over en kwamen 2 eekhoorns tegen. Deze bleven niet stil zitten en rende direct een boom in. Ook begon het te regenen, dus wij zijn gelijk terug naar het huisje gegaan. Peter had uiteindelijk 3 shiny Totodile, en mijn eindstand kwam uit op 1 shiny. Helaas pindakaas, maar we hadden plezier en we wilden niet al onze tijd aan het spel spenderen. Eenmaal terug in de cottage volgden we live de wedstrijd Feyenoord – Karlsruher SC die eindigde in 2-4 voor de Rotterdammers. Robin van Persie legde 2 ballen in het doel van de Duitsers. Peter speelde FIFA 19 op zijn Nintendo Switch en ik was aan het genieten van Discovery Channel, waar ik destijds stage liep en ik werkte mijn sociale media kanalen bij.

Peter met een shiny Totodile van 890 CP.

Na het spelen van de game Pokémon GO, vertrokken wij naar het Aqua Mundo. Dit is overigens gefilmd en we hebben enkele foto’s gemaakt, maar omdat we vooral wilde genieten hebben we besloten om niet teveel in beeld te brengen, en meer te focussen op de lol die we in het zwembad hadden. De wildwaterbaan was geweldig en was aan het einde vooral wild, en de golven waren ook aanwezig. Persoonlijk vond ik het jammer dat het water niet heel warm was, maar aan de andere kant is dat beter voor het milieu natuurlijk.

Peter testte nog even de familieglijbaan. Hij vond deze wel leuk, omdat die lekker stijl is. Helaas hebben we in het zwembad weinig kunnen filmen, omdat we ook de GoPro’s waren vergeten mee te nemen naar Center Parcs.

Aqua Mundo avontuur met Peter en Timo.

Na het zwemmen was het alweer tijd voor avondeten. We hadden via social media gevraagd wat we moesten eten. “Pizza in het Market Dome, of zelf hamburgers maken?”. Uit veiligheid hebben de meeste voor de pizza optie gekozen in plaats van de hamburgers, maar daar luisterden we niet naar, en we hebben alsnog hamburgers gemaakt, met aardappeltjes, paprika en als toetje een heerlijke tompouce van de Daily Foodstore. Het opstarten van het gasfornuis liep een beetje anders dan gepland. Hieronder zie je een foto met wat we flikte. Oeps… Zet het gas niet te hoog als je een lucifer gebruikt… 🙂

Steekvlam bij het aansteken van het gasfornuis.

In de avond zijn wij nog 1x naar het zwembad gegaan, omdat we niks te doen hadden. We hadden toch zwemkaartjes die we onbeperkt konden gebruiken van vrijdag t/m zondag. Iets na het zwemmen zijn wij naar het Market Dome gegaan om daar een biertje te drinken met een bittergarnituur met livemuziek op de achtergrond. Ook hier zag je sfeerverlichting goed:

Ik moet toegeven dat het enorm gezellig was, ondanks dat de livemuziek zo vals als iets was. Maar er was gewoon super veel sfeer in het Market Dome, wat het enorm leuk maakte. De medewerkers die tot laat aan het werk waren, die waren ook super gezellig en maakte een babbeltje met iedereen. Rond 23:00 sloot het Market Dome en gingen wij terug naar het huisje om de afwas van de afgelopen twee dagen te doen. Dit waren we niet vergeten, maar we dachten dat het slim zou zijn om in 1x te doen. Stukje luiheid, echter is dit geen aanrader. Rond 03:00 in de nacht zijn wij nog een rondje gaan lopen over het park heen en kwamen we ook nog het een en ander tegen. Daarna zijn wij gaan slapen en zette we de wekker wederom om 9:00.

Foute pop voor het raam, omdat mevrouw 50 jaar oud geworden is. Niet heel handig.

LAATSTE DAG

Het is… Ja, geloof het of niet; Geen 9:00, maar 10:00. We hebben onszelf weer verslapen. Vandaag is de dag van de checkout. Nu hoor ik je denken; Je moet bij Center Parcs toch om 10:00 uit je cottage? Nou, nee. Wij hadden een late checkout. Tot op de dag van vandaag vragen we onszelf ook af waar die late checkout vandaan kwam. Maar goed, ontbijten met de kliekjes van de dagen ervoor. We hadden zelfs zulke crisis, dat Peter sinas bij zijn ontbijt dronk. We aten het laatste beetje brood op, dronken genoeg en begonnen op te ruimen. We deden de afwas, douchte allebei nog even, ruimde de rotzooi op, bedden afhalen, stofzuigen, brachten het afval weg en we zette alles weer precies terug zoals het hoorde. Toen we klaar waren rond kwart voor 12, trokken we de deur van onze bezemkast dicht en vertrokken we naar de receptie. We leverden de twee sleutels in en brachten onze koffers weer achter, zodat we toch nog even konden genieten op het park. We hebben niet gezwommen, maar hebben wat rond gestruind over het park zelf.

Niet onze cottage, maar wel in de buurt van de cottage. Sfeerimpressie.

Kort samengevat hebben wij een enorm leuk weekend gehad en raad ik iedereen Center Parcs Het Heijderbos aan. Het huisje was niet heel groot, en lag langs een modderpad, wat niet heel fijn is met regenachtig weer zoals dit weekend, maar er zijn grotere en mooiere huisjes in het park beschikbaar. Verder zijn het Market Dome en het Aqua Mundo heel groot en is er genoeg te doen. Het park zelf is groot en heeft precies de sfeer wat Center Parcs is. Het Jungle Dome is warm en enorm leuk voor de kinderen en is ook zeker een aanrader. Dit was zeker een vakantie om niet meer te vergeten.

Ben jij zelf wel eens in dit vakantiepark van Center Parcs geweest, of ben jij van plan om erheen te gaan? Laat het me weten. Ik hoop dat ik je over de streep kan trekken om erheen te gaan! Reageer jouw ervaring met het park hieronder. Onder deze blogpost staat nog een extra! Onze volledige afspeellijst van ons avontuur in Heijen. Volg mijn blog of YouTube kanaal zeker om op de hoogte te blijven van meer. Tot snel!